duminică, 8 ianuarie 2017

Harul în Biserica României, propaganda sectară şi comentatorii de serviciu

Multe dintre articolele care apar pe internet sunt comentate „în duh ortodox” de către unii cititori. Articolele despre Sinodul din Creta sunt asaltate de mereu aceeaşi comentatori care încearcă să-şi impună opiniile. La prima vedere, comentatorii par a fi „pricepuţi” în ale teologiei, dar în realitate sunt lipsiţi de maturitate duhovnicească şi au tendinţe schismatice. Scopul lor este de a distorsiona mesajul transmis de autorii articolelor spre scandaluri şi interpretare eronată a anumitor subiecte, în funcţie de opiniile pe care ei vor să le propage cititorilor.

Dacă e să urmărim cine sunt aceşti comentatori, observăm că există aproximativ 10-15 care au aceleaşi idei şi acelaş mesaj, aceleaşi citate, aceleaşi ID-uri, aceleaşi pseudonime si acelaşi ton agresiv faţă de cei care au alte opinii decât ale lor, fiind uşor de depistat după concepţiile extremiste pe care încearcă să le răspândească. Aceleaşi comentarii, uneori cu alte pseudonime, asaltează mai multe blog-uri sau site-uri ortodoxe, încercând să creeze un curent subversiv la adresa Bisericii Ortodoxe Române. Multe dintre aceste comentarii coincid cu ale unor propagandişti ai sectelor stiliste ale lui Ioan Preoteasa şi Gherasim Bratu din România, dar şi ale sectelor lui Avondios de Como (reşedinţa în Milano) şi Onufrie Pop de Bergamo. Aceşti patru indivizi se erijează în luptători anti ecumenişti care contestă existenţa Harului în Biserica Ortodoxă Română datorită abaterilor unor ierarhi, cu atât mai mult după semnarea documentelor neortodoxe din Creta. Deşi sunt grupări schismatice nerecunoscute de către nicio Biserică Ortodoxă canonică, pretind că ei sunt deţinătorii Harului.

Într-un mod diversionist, comentatorii de serviciu care asaltează blogurile ortodoxe, se folosesc de citate ale Sfinţilor Părinţi pe care le aşează în contextul dorit de ei, inducând citititorilor neavizaţi ideea că în Biserica Ortodoxă nu ar mai exista Har, că apa sfinţită se strică la preoţii care îşi pomenesc ierarhii, iar Împărtăşania din Potir, nu ar mai fi Trupul şi Sângele lui Hristos. Practic aceşti comentatori „mărturisitori”, care îşi ascund identitatea, nu îşi asumă responsabilitatea pentru afirmaţiile făcute, propovăduind, în mod conştient, un îndemn indirect la schismă faţă de Biserica Ortodoxă care este Trupul lui Iisus Hristos. De cele mai multe ori, comentariile de acest gen apar la articole care fac referire la anumite feţe bisericeşti care au oprit pomenirea ierarhului în mod canonic, aplicând canonul 15 de la Sinodul[1] I-II din Constantinopol (anul 861). Aceasta nu întâmplător, căci se încearcă asocierea preoţilor (care au o mărturisire adevărat ortodoxă) cu ideile comentatorilor anonimi care propovăduiesc altceva decât preoţii nepomenitori.

Nici un preot nepomenitor (mă refer la cei care au oprit pomenirea în mod canonic) din România nu a afirmat că în Biserica României nu ar exista Har, iar Biserica nu trebuie confundată cu ierarhii sau preoţii care mărturisesc pan-erezia ecumenistă. Se observă că aceşti comentatori, uneori au ajuns să îi condamne chiar şi pe preoţii nepomenitori pentru că aceştia au spus-o în mod public că recunosc existenţa Harului în Biserica Ortodoxă Română. Neavând argumente teologice, ajung să arunce cu noroi şi să aducă atacuri la persoană asupra celor care susţin că, în momentul de faţă, există Har în Bisericile Locale canonice care au adoptat direct sau indirect documentele eretice semnate în Creta. Metoda discreditării prin calomnie sau atac la persoană a celor care au alte opinii arată lipsa trăirii duhovniceşti a celor care recurg la astfel de practici.

Sunt unii preoţi sau teologi, opozanţi ai ereziei ecumeniste (pomenitori sau nepomenitori), care au fost contactaţi de persoane din anturajul schismaticilor sus amintiţi, cu propuneri de a „demisiona” din Biserica Ortodoxă Română pentru a intra în grupările acestor secte. Refuzul a fost categoric, ceea ce dovedeşte încă o dată credinţa curată şi ataşamentul faţă de Biserica Ortodoxă a preoţilor care azi, au ridicat glasul împotriva pan-ereziei ecumeniste decretate oficial în Creta. Ei preferă să lupte din interiorul Bisericii pentru a o curăţa de virusul eretic care a pătruns în rândul unor ierarhi şi preoţi. Acestora li se adresează cuvântul Evangheliei care spune că „păstorul cel bun îşi pune viaţa pentru oile sale” (Ioan 10, 10-13).

Vă propun să vedeţi şi ceea ce spun preoţii mărturisitori despre acest subiect:

Documentul „Expresia conştiinţei noastre” semnat de şapte preoţi nepomenitori (Grigorie Sanda, Claudiu Buză, Atanasie Parfeni, Macarie Banu, Ciprian Ioan Staicu, Serafim Raicea şi Ioan Miron): http://astradrom-filiala-bihor.blogspot.ro/2016/11/noi-nu-suntem-in-schisma-ne-ingradim-de.html

Declaraţia părintelui Pamvo Jugănaru de la Rădeni care, întro scrisoare trimisă Mitropolitului Moldovei, spune clar că recunoaşte existenţa Harului în Biserica Ortodoxă Română şi nu vrea să se despartă de Ea: http://sinodultalharesc.tk/cinste-lor-sa-le-fim-alaturi-schitul-radeni-neamt-duce-mai-departe-lupta-anti-ecumenista-parintelui-justin-parvu/

Ppărintele Antim Gâdoi spune că nu judecă dacă există Har, dar nu contestă existenţa Harului în Biserica Ortodoxă:

Părinţii athoniţi care au întrerupt pomenirea condamnă erezia semnată de ierarhii români în Creta (Kolimbari) şi îndeamnă la cumpătare menţionând că oprirea pomenirii nu este un scop, ci un mijloc de mărturisire. Prin această scrisoare, părinţii athoniţi, îndeamnă pe nepomenitorii din România să nu încurajeze mişcările schismatice şi să nu cadă în extreme judecând pe acei preoţi sau mireni care nu se implică făţiş în lupta de rezistenţă ortodoxă pomenindu-şi ierarhii de care aparţin.

Nota redacţiei:
    Despre sectele lui Gherasim Bratu, Ioan Preoteasa, Onufrie Pop de Bergamo şi Avondios de Como, redacţia ASTRADROM a făcut o anchetă jurnalistică, finalizată într-o serie articole pe blogul asociaţiei (perioada 17 ianuarie- 25 aprilie, anul 2015). Nici un preot nepomenitor din România nu aderă la aceste secte. Aceasta dovedeşte că cei care inventează poveşti despre „schismele” unor preoţi nepomenitori sunt tendenţioşi.

prof. Cristian Marc


[1] Acest sinod a fost prezidat de Sfântul Fotie cel Mare. Au participat ierarhi din Răsărit şi Apus, printre altele, au condamnat erezia filioque. Este considerat de către mulţi dintre teologii Bisericii Ortodoxe ca fiind Sinodul al VIII-lea.

3 comentarii:

  1. https://dreaptacredintadupasinodultalharesc.wordpress.com/2017/01/03/atentie-vine-saptamana-de-spurcaciune-2017-a-bor-ului/

    RăspundețiȘtergere
  2. nea Cristiane, ne-ai secat!

    '' Ei preferă să lupte din interiorul Bisericii pentru a o curăţa de virusul eretic care a pătruns în rândul unor ierarhi şi preoţi.''

    99,99% ecumenisti mai pot fi curatati de satana in persoana!

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelent articol.SFANTA TREIME SI MAICUTA DOMNULUI SA VA INDRUME IN CONTINUARE PANA LA INFRANGEREA ECUMENISMULUI.ovidiu

    RăspundețiȘtergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.